Δοκιμή του Jeep Compass 1.4 MultiAir 2  με τους 170 ίππους και την κίνηση στους τέσσερις τροχούς

Του Πέρη Χαλάτση

Εδώ και δεκαετίες στα αυτοκίνητα που είχαν τα διακριτικά  «JEEP» είχαμε και εξακολουθούμε να έχουμε έναν ξεχωριστό σεβασμό. Για να το ξεκαθαρίσουμε όταν λέμε JEEP εννοούμε μόνο τα συγκεκριμένα αυτοκίνητα της φίρμας  και όχι όλα όσα έχουν κίνηση στους τέσσερις τροχούς η είναι αυτοκίνητα «off road». Και κάνω αυτό το διαχωρισμό γιατί αρκετοί είναι αυτοί που λένε «Έχω Jeep» αλλά στην  πραγματικότητα δεν έχουν. Απλά έχουν ένα αυτοκίνητο που μοιάζει με την αμερικάνικη φίρμα.

Τα θυμόσαστε τα  Willys ;  Μετά την συγχώνευση της Willys-Overland, το 1940 ο αμερικάνικος στρατός  γέμισε με αυτά τα πανίσχυρα και ευέλικτα τζιπάκια. Τα Willys ήταν αυτοκίνητα για όλους τους δρόμους. Αθάνατα! Κυκλοφορούν ακόμη και σήμερα. Το 1944 κυκλοφόρησαν τα πρώτα πολιτικά αυτοκίνητα που πλέον είχαν τα χαρακτηριστικά Jeep.

Έχουμε κάνει ατέλειωτα χιλιόμετρα με όλες  τις εκδόσεις  Jeep που έχουν κυκλοφορήσει.  Άλλοτε στην Ασία, άλλοτε στην Αφρική και άλλοτε στην Αμερική. Προσκεκλημένοι στις παγκόσμιες παρουσιάσεις νέων μοντέλων. Σε δύσκολους λασπωμένους  δρόμους στα βουνά η στην ζούγκλα. Αν και πέρασαν 75 χρόνια μετά  το πρώτο Jeep, το DNA παραμένει ίδιο. Και η φίρμα είναι συνώνυμη με την Ελευθερία.

Αφήσαμε να περάσουν τα μέτρα για τον κορωνοϊό. Το Jeep Compass 1.4 MultiAir το είχαμε δοκιμάσει  αρκετές εβδομάδες πριν ξεκινήσει η πανδημία του άγνωστου εχθρού από την Κίνα. Τώρα που οι επιστήμονες μας λύνουν τα λουριά, σας δίνουμε μια εναλλακτική λύση για να πάρετε τα βουνά και τα λαγκάδια για να αναπνεύσετε ελεύθερα και με ασφάλεια.

Το  καθαρόαιμο 4Χ4 με κινητήρα 1.400 κ.εκ που αποδίδει 170 ίππους μπορεί να σας θυμίζει κάπως  το μεγάλο αδελφό της φίρμας, το Grand Cherokee αλλά μην μπερδεύεστε. Δεν έχει καμιά σχέση. Βέβαια καμιά απολύτως σχέση δεν έχει το νέο Compass από τον προκάτοχό του.  Σχεδιαστικά κυρίως με την μπροστινή μάσκα αλλάζει τελείως η εμφάνιση του Jeep Compass.

Το μικρομεσαίο Compass έχει μήκος 4.394 χλστ, πλάτος 1.819 χλστ. και ύψος 1.638 χλστ. Ιδανικό για μοντέρνους οικογενειάρχες. Κάτω από το καπό κρύβεται ένα διαμάντι. Ένας τετρακύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας βενζίνης 1.368 cc που αποδίδει  170 ps στις 5.500 rpm. Η ροπή του είναι 250 Nm στις 2.500 rpm. Τι πρέπει να ξέρετε. Ότι έχει ένα εκπληκτικό αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων  9 σχέσεων. Μπορείτε να κινηθείτε είτε κάνοντας χρήση της ισχύς  μόνο στους μπροστινούς τροχούς είτε –αν βρείτε τα δύσκολα-  να επιλέξετε κίνηση και στους τέσσερις τροχούς.

Όταν το οδηγήσετε θα καταλάβετε πολλά. Αρχικά δίνει την αίσθηση ενός μεγαλύτερου σε κυβικά αυτοκινήτου. Παρά τα 1.615 κιλά που ζυγίζει, η επιτάχυνση από στάση (0-100 χλμ.) επιτυγχάνεται σε 9.5’’. Αν θέλετε να δείτε πόσα πιάνει θα δυσκολευθείτε αφού τα ρανταρ παραμονεύουν. Επίσημα πάντως το εργοστάσιο δίνει τελική 200 km/h. Θα δυσκολευθείτε ακόμη να πλησιάσετε την κατανάλωση που δίνει το εργοστάσιο. Οι τιμές του κατασκευαστή αναφέρουν 8.3 lt/100 km αλλά όταν το οδηγήσετε θα ξεπεράσετε το 9.7 lt/100 km. Τέλος οι εκπομπές CO2 είναι 190 g/km.

Το σημαντικό είναι ότι το αυτοκίνητο είναι ξεκούραστο σε όλα τα είδη δρόμου. Ας μην ξεχνάτε ότι τα περισσότερα χιλιόμετρα γίνονται στην άσφαλτο. Λιγότερα γίνονται στο χώμα και πολύ λιγότερα σε διαδρομές που θέλουν ειδικές γνώσεις και τεχνική.

Ο οδηγός κάθεται ψηλά και ελέγχει το δρόμο ακόμη και όταν κινείται σε δρόμους με νεροφαγώματα κάνοντας χρήση των καμερών. Μπροστά του έχει έναν πλήρη  πίνακα οργάνων με αναλογικές ψηφιακές ενδείξεις. Πολλοί χρήσιμοι  διακόπτες βρίσκονται πάνω στο τιμόνι. Λειτουργική είναι  και  η έγχρωμη οθόνη αφής των 7 ιντσών του συστήματος πολυμέσων.

Στο εσωτερικό αναπαυτικά κάθονται τέσσερεις ενήλικοι. Στο πίσω τμήμα της καμπίνας υπάρχει αρκετός αέρας για τα πόδια και το κεφάλι. Οι  πίσω επιβάτες δεν στριμώχνονται. Και αυτό οφείλεται στο μεταξόνιο που είναι2.636 χλστ. Ο χώρος των αποσκευών είναι  438 λίτρα αλλά με κατεβασμένα τα πίσω καθίσματα αυξάνεται σε 1.251 λίτρα.

Όταν οδηγείτε σε κάποιο δύσβατο  δρόμο – το αυτοκίνητο  της δοκιμής είχε  ζάντες των 18 ιντσών-  μπορείτε να κινηθείτε είτε κάνοντας χρήση του αυτόματου κιβωτίου 9 σχέσεων είτε τη χειροκίνητη επιλογή. Το τιμόνι είναι ελαφρύ, τα φρένα δυνατά, το πάτημα του αυτοκινήτου ικανοποιητικό. Για την άσφαλτο δεν χρειάζεται να πούμε κάτι.

Στις δύσβατες διαδρομές δεν θα προβληματισθείτε. Η τετρακίνηση είναι ηλεκτρονικά ελεγχόμενη μέσω του συστήματος «Jeep Active Drive ». Σύμφωνα με τις ηλεκτρονικές υποβοηθήσεις αν οι τρείς από τους τέσσερις τροχούς είναι στον αέρα τότε αυτόματα το σύστημα δίνει 100% ροπή στον τροχό που πατάει στο έδαφος ενώ επεμβαίνει ηλεκτρονικά και το μπλοκέ διαφορικό.

Το νέο Jeep Compass 1.4 MultiAir 2 170HP ATX 4×4 εφοδιάζεται με το σύστημα Selec-Terrain, το οποίο διαθέτει τέσσερα διαφορετικά προγράμματα οδήγησης. Συνήθως επιλέγετε το  Auto. Αν όμως βρεθείτε σε χιονισμένο δρόμο με το περιστροφικό κουμπί γυρίζετε στην ένδειξη Snow  η ακόμη στην ένδειξη Mud& Sand αν οδηγείτε σε λασπωμένο δρόμο. Στις εξαιρετικά δύσκολες συνθήκες υπάρχει η 4η επιλογή το 4WD Lock.

Στον εξοπλισμό του περιλαμβάνει εκτός από την οθόνη αφής 7 ιντσών, σύστημα Προειδοποίησης Πρόσθιας Πρόσκρουσης, Cruise Control, Σύστημα Περιορισμού Κινδύνου Ανατροπής, Σύστημα Ελέγχου Ταλαντώσεων Ρυμουλκούμενου, Selec-Terrain, Led φωτιστικά σώματα.

Στην πιο πλούσια έκδοση Limited με το αυτόματο 9αρι κιβώτιο η τιμή του διαμορφώνεται στα 36.300 ευρώ. Η εταιρία δίνει τέσσερα χρόνια εγγύηση, service και οδική βοήθεια.

Δοκιμή του Jeep Compass 1.4 MultiAir 2  με τους 170 ίππους και την κίνηση στους τέσσερις τροχούς gr.

now24.gr-auto

Tags:
  

ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ:      ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΤΕ: