Μπορεί άραγε να λειτουργήσει στην Ελλάδα ηλεκτροκίνηση με επιδότηση;

Στην ερώτηση αν μπορεί να λειτουργήσει στην Ελλάδα ηλεκτροκίνηση με επιδότηση η απάντηση είναι ΝΑΙ.

Αρκεί όλοι οι εμπλεκόμενοι παράγοντες, δηλαδή το κράτος με τις εισαγωγικές εταιρίες να βάλουν στόχο να κερδίσουν αυτό που στην  υπόλοιπη Ευρώπη προσφέρουν στους πολίτες.

Η Ελλάδα έχασε πολύτιμο χρόνο. Γιατί κάποιοι υπουργοί άκουγαν τη λέξη αυτοκίνητο και σου υπενθύμιζαν τις συγκοινωνίες. Δεν το αγαπούσαν το αυτοκίνητο. Πόσο μάλλον την ηλεκτροκίνηση.

Ο χρόνος χάθηκε. Καιρός να αναπληρωθεί.

Τα στοιχεία από τις πωλήσεις του 2018 δεν είναι καλά. Από τις 103.341  ΙΧ που πουλήθηκαν στην Ελλάδα μόνο τα  315 ήταν αμιγώς ηλεκτρικά ή και plug-in υβριδικά.

Το νούμερο είναι αποκαρδιωτικό αλλά απόλυτα φυσιολογικό.

Γιατί :

  1. Δεν υπάρχουν κίνητρα
  2. Δεν υπάρχουν επιδοτήσεις. Να χρηματοδοτήσει το κράτος αυτούς που θα αγοράσουν ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Να τους επιβραβεύσει γιατί δεν θα μολύνουν την ατμόσφαιρα.
  3. Δεν υπάρχουν υποδομές. Να μπορεί δηλαδή ο ιδιοκτήτης ενός Ι.Χ αυτοκινήτου να σταματήσει στο παρκινγκ και μέχρι να τελειώσει τις δουλειές του να έχει φορτίσει τις μπαταρίες του.
  4. Η Κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ εμπόδιζε τις επενδύσεις ιδιωτών που ήθελαν να βάλουν ειδικές πρίζες στους δρόμους.

Η Νέα Δημοκρατία, λίγους μήνες πριν γίνει κυβέρνηση, είχε παρουσιάσει ένα λεπτομερές και κοστολογημένο σχέδιο ανάπτυξης της ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα. Περιμένουμε να υλοποιήσουν αυτά που μας υποσχέθηκαν. Τον πρώτο λόγο τώρα τον έχει ο υπουργός Οικονομικών. Θα  χρειαστεί νέο σχέδιο νόμου αλλά και τροποποίηση παλαιότερων νόμων (π.χ. για εταιρικά οχήματα).

Θα χρειασθούν άμεσα επενδύσεις. Αν  γεμίσουν οι δρόμοι με σταθμούς φόρτισης τότε οι καταναλωτές θα πεισθούν ότι ξεκίνησε η ανάπτυξη και θα εμπιστευτούν την ηλεκτροκίνηση. Μέσω του δικτύου ΦΟΡΤΙΖΩ, λειτουργούν 39 δημόσια σημεία φόρτισης. Ο ΔΕΔΔΗΕ σχεδιάζει να τοποθετήσει 1000-1200 σταθμούς φόρτισης σε όλη τη χώρα. Από τους σταθμούς που λειτουργούν, όλοι είναι AC και μόνο 6 DC που επιτρέπουν ακόμα ταχύτερη φόρτιση.

Πρέπει να μπουν σταθμοί φόρτισης στους αυτοκινητόδρομους. Σήμερα στο αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος υπάρχει στο πάρκινγκ μόνο  ένας σταθμός δωρεάν φόρτισης. Για να κοροϊδεύουμε τους εαυτούς μας δηλαδή.

Αν θέλουμε να λέμε ότι είμαστε Ευρωπαίοι τότε θα πρέπει να βάλουμε και εμείς στόχο στη μείωση του διοξειδίου του άνθρακα (CO2), σε μέσο όρο τιμών CO2 για τα νέα Ι.Χ. και ημιφορτηγά είναι: 2007 – 159 γρ./χλμ., 2012 – 132 γρ./χλμ., 2015 – 130 γρ./χλμ., 2017 – 118,5 γρ./χλμ. και 2021 – 95 γρ./χλμ. Το 2025 ο στόχος είναι να μειωθούν κατά 15% και το 2030 κατά 30%.

Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων δαπανούν πολλά εκατομμύρια στην έρευνα και στην εξέλιξη των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Για παράδειγμα ο όμιλος VW το 2025  θα διαθέτει πάνω από 20 ηλεκτρικά ή η HONDA που θα αντικαταστήσει το στόλο της μόνο με ηλεκτρικά έως τότε.

Άρα θα πρέπει

Να μειωθούν οι τιμές στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Να δοθούν οικονομικά κίνητρα από την Κυβέρνηση

Να υπάρχουν κίνητρα αντικατάστασης

Να επισπευτούν οι συμφωνίες και ένα μεγάλο κομμάτι των επενδύσεων να γίνουν ακόμη και από ιδιώτες

Να δουν οι πολίτες έργα για να εμπιστευτούν οι καταναλωτές την ηλεκτροκίνηση.

 

Μπορεί άραγε να λειτουργήσει στην Ελλάδα ηλεκτροκίνηση με επιδότηση; gr.

now24.gr-auto

Tags: ,
  

ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ:      ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΤΕ: