Ανατρέπει τα δεδομένα το νέο SUV 3008 της Peugeot

 

 

Του Πέρη Χαλάτση

 

Είναι άλλο να διαβάζεις τις απόψεις ενός δημοσιογράφου του ειδικού τύπου για ένα αυτοκίνητο  και άλλο να το οδηγείς ο ίδιος και να έχεις αίσθηση. Στη συγκεκριμένη περίπτωση μόνο αν οδηγήσεις το νέο Peugeot 3008 — η πανελλαδική παρουσίαση έγινε τη  Δευτέρα ( 28 Νοεμβρίου)- θα συμφωνήσεις με  όλα όσα γράφω παρακάτω. Γιατί είναι 100% αληθινά χωρίς καμιά υπερβολή.

Το  νέο  Peugeot 3008 θα ανατρέψει τα δεδομένα στην κατηγορία των SUV. Γιατί SUV από SUV έχει διαφορά. Στην τεχνογνωσία, στον εξοπλισμό, στην ασφάλεια, στο ντιζάιν. Και μια που μιλάμε για ντιζάιν θα πρέπει να πούμε ότι με την πρώτη ματιά το 3008 σε εντυπωσιάζει.  Πληθωρικό με το κάθετο εμπρός τμήμα, το μακρύ και οριζόντιο καπό , τις μεγάλες προστατευτικές επιφάνειες (στις ποδιές προφυλακτήρα, στα τόξα τροχών, στο κάτω μέρος των θυρών). Μεγάλοι τροχοί και με αυξημένη απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος (219mm).

Είναι σημαντικό ότι το νέο PEUGEOT 3008 κατασκευάζεται στο εργοστάσιο Sochaux, καθώς και στις μονάδες Trémery και Douvrin από όπου προμηθεύονται όλα τα μηχανικά σύνολα με την ετικέτα γνησιότητας «Origine France Garantie».

Οι  γραμμές του 3008 είναι καθαρές, τονισμένες και ισορροπημένες. Φαρδιά  γρίλια και στη μέση δεσπόζει το λιοντάρι της Peugeot. Όλα προσεγμένα.  Ακόμη και οι «ντιζαινάτοι»  προβολείς αλογόνου τονίζουν το εμπρός μέρος, το οποίο γίνεται ακόμη πιο ευκρινές.

Το καπό είναι μακρύ και οριζόντιο. Η εικόνα δυναμική. Οι επιφάνειες στο πάνω μέρος και προς τα άκρα έχουν δύο νεύρα που ενισχύουν τον  κομψό χαρακτήρα του νέου SUV PEUGEOT 3008.

Η gloss οροφή «Black Diamond», διαθέσιμη από το επίπεδο 2,  τονίζεται με στάνταρ ανοξείδωτες χαλύβδινες ράγες περιμετρικά. Είναι το βασικό σχεδιαστικό συστατικό  που ενισχύει την προσωπικότητα, τον δυναμισμό και τη μοντέρνα εικόνα. Τα παράθυρα έχουν μία πιο έντονη κλίση με ένα gloss black τμήμα να παρεμβάλλεται έως τα ιριδίζοντα LED φωτιστικά σώματα.

Οδηγική απόλαυση

Κάθεσαι στην αναπαυτική θέση του οδηγού με τα καλά στηρίγματα στους ώμους, δένεις τη ζώνη σου και ξεκινάς για ένα απολαυστικό ταξίδι. Αδιαφορείς αν βρέχει η αν χιονίζει. Το αυτοκίνητο έχει τόσα βοηθήματα που όλα σου φαίνονται εύκολα. Η Peugeot χρησιμοποίησε για το 3008 την τεχνογνωσία από  τον προηγμένο  τομέα έρευνας και εξέλιξης. Έδωσε ότι ακριβώς έχει ανάγκη ένας σύγχρονος και απαιτητικός οδηγός.

Οδηγός και επιβάτες να νιώθουν άνετα όπως στο σπίτι τους. Με δύο λόγια οι Γάλλοι ανέβασαν  τον πήχη στο δικό τους «Sport Utility Vehicle».

Μπορεί να οδηγήσετε το 4Χ2 και να νομίζετε ότι ότι οδηγείτε 4Χ4.  Το νέο 3008  έχει μεγάλες εκτός δρόμου δυνατότητες, ειδικά χάρη στο Grip Control 2ης γενιάς.

Στο νέο SUV PEUGEOT 3008 υπάρχουν διάφοροι τρόποι ενίσχυσης της οδηγικής απόλαυσης. Κάτι που δεν συναντάς σε αυτοκίνητα αυτής της κατηγορίας. Ο οδηγός έχει στη  διάθεσή του, δύο θεματικές επιλογές:

  1. Την «Boost», για δυναμική και σπορ οδήγηση
  2. Την «Relax» για πιο χαλαρή και ήρεμη οδηγική εμπειρία. Και οι δύο επιλογές έχουν πλήρη εξατομικευμένη ρύθμιση, έτσι ώστε οι επιβάτες να νιώθουν πιο άνετα και πιο ευχάριστα.

Κατάφεραν να μειώσουν όχι μόνο την  κατανάλωση αλλά και τις εκπομπές CO2. Η αεροδυναμική σχεδίαση και οι βελτιστοποιημένες εξωτερικές διαστάσεις επιφέρουν έναν εξαιρετικό συντελεστή αεροδυναμικής CxA: 0,76 m2 . Σ αυτό βοηθάνε και τα ελαστικά  17” και 18” με την εξαιρετικά χαμηλή αντίσταση κύλισης.

Σε κάθε έκδοση βενζίνης ή πετρελαίου, το νέο SUV PEUGEOT 3008 υπερτερεί έναντι του ανταγωνισμού με ισχυρά και οικονομικά μηχανικά σύνολα. Όλες οι εκδόσεις βενζίνης είναι οι καλύτερες και αποδοτικότερες στην κατηγορία τους!

  • Η έκδοση 1.2 PureTech 130 S&S εκπέμπει μόλις 117 γραμμάρια CO2/χλμ., ενώ η έκδοση 1.6 THP 165 S&S με το αυτόματο 6-τάχυτο κιβώτιο έχει αντίστοιχα μόλις 136 γραμμάρια CO2/χλμ. Η γκάμα περιλαμβάνει συνολικά 3 εκδόσεις:

Α. 1.2 PureTech 130 S&S με 6-τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο

Β. 1.2 PureTech 130 S&S ΕΑΤ6, με αυτόματο 6-τάχυτο κιβώτιο (ΕΑΤ6)

Γ. 1.6 THP 165 S&S, με αυτόματο 6-τάχυτο κιβώτιο (ΕΑΤ6)

Όμως οι πελάτες του 3008 μπορούν να επιλέξουν και ανάμεσα στους πλέον αξιόλογους κινητήρες πετρελαίου που εφοδιάζονται με την τεχνολογία BlueHDi, με τις εκπομπές CO2 να διατηρούνται μεταξύ 103 και 124 γραμμάρια /χλμ. και  ισχύ στους 100, 120 και 180 hp. Οι εκδόσεις 1.6 BlueHDi και 2.0L BlueHDi είναι :

  1. 6 BlueHDi 100 S&S με 5-τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο
  1. 6 BlueHDi 120 S&S με 6-τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο

1.6L BlueHDi 120 S&S με αυτόματο 6-τάχυτο κιβώτιο (ΕΑΤ6)

2.0L BlueHDi 180 S&S με αυτόματο 6-τάχυτο κιβώτιο (ΕΑΤ6)

Η εσωτερική σχεδίαση «διεγείρει»  τις αισθήσεις. Το προχωρημένο  ταμπλό και όλα τα  high-tech συστήματα  σε μαγνητίσουν. ‘Όλα τακτοποιημένα με τον καλύτερο τρόπο.

Η στεφάνη του τιμονιού είναι ακόμη πιο κόμπακτ σε μέγεθος και έχει επανασχεδιασθεί διαθέτοντας δύο «κοφτά» πιασίματα για καλύτερη λαβή, για καλύτερη  ορατότητα.

Η μεγάλη οθόνη αφής 8” που βρίσκεται στο κέντρο του ταμπλό παραπέμπει σε tablet.

Πλαισιώνεται από έξι διακόπτες «αεροπορικού» τύπου για απευθείας και εύκολη πρόσβαση στις βασικές λειτουργίες του ηχοσύστηματος, του κλιματισμού, της πλοήγησης, της παραμετροποίησης του αυτοκινήτου, του τηλεφώνου και των διαφόρων σχετικών εφαρμογών.  Ο υπερυψωμένος πίνακας οργάνων με την υψηλής ποιότητας γραφικών οθόνη 12,3” έχει την δυνατότητα πλήρους διαρρύθμισης και εξατομίκευσης, ενώ συγκεντρώνει όλες εκείνες τις πληροφορίες που επιλέγει να έχει μπροστά του ο οδηγός.

Τα πλεονεκτήματα του PEUGEOT i-Cockpit® δεν σταματούν εδώ. Με ένα απλό πάτημα ενός ειδικού διακόπτη, – δίπλα στους αεροπορικού τύπου – το νέο SUV PEUGEOT 3008 ενισχύει τις αισθήσεις και το i-Cockpit® Amplify κάνει τα πάντα να δείχνουν διαφορετικά:

–              Όραση: Μεταβάλλοντας την ένταση του εσωτερικού φωτισμού, όπως και τα χρώματα στις οθόνες

–              Ακοή: Μέσα από τις διάφορες ατμοσφαιρικές μουσικές ρυθμίσεις και τα προγράμματα.

–              Αφή: Τα καθίσματα μπορούν να συνδυαστούν με λειτουργία μασάζ πολλαπλών σημείων.

–              Οσμή: Ένας αρωματικός διαχύτης κάνει την διαμονή πιο ευχάριστη.

Οι επιβάτες στο νέο SUV PEUGEOT 3008, μπορούν να απολαμβάνουν τα μοναδικά χαρακτηριστικά του πακέτου Driver Sport.

Το 3008 χρησιμοποιεί ένα προηγμένο σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης, το οποίο:

–              Βελτιστοποιεί την πρόσφυση των τροχών μέσω πέντε προγραμμάτων (Normal, Snow, Mud, Sand, ESP OFF) που επιλέγονται από το χειριστήριο στην κεντρική κονσόλα.

–              Συνδυάζεται με συγκεκριμένα χειμερινά ελαστικά 18’’ M+S (Mud & Snow) και ζάντες αλουμινίου. Τα νέα ελαστικά εξασφαλίζουν υψηλή ενεργειακή αποδοτικότητα που συνεισφέρει στη χαμηλή κατανάλωση και τις χαμηλές εκπομπές CO2 του οχήματος.

–              Διαθέτει το σύστημα Hill Assist Descent Control (HADC), ένα νέο σύστημα υποβοήθησης κατάβασης που εξασφαλίζει ιδανικό και πλήρως ασφαλή  έλεγχο στις απότομες πλαγιές. Η καινοτομία στο σύστημα είναι πως διατηρεί την ταχύτητα του αυτοκινήτου έως 3 χλμ./ώρα. Η λειτουργία αυτή επιλέγεται από έναν ειδικό διακόπτη που βρίσκεται στην κεντρική κονσόλα.

–              Το Grip Control είναι στάνταρ από το δεύτερο επίπεδο εξοπλισμού (Active) για την ελληνική αγορά.

Υπάρχουν δεκάδες συστήματα ελέγχου που βοηθούν τον οδηγό να μην κάνει λάθος. Από την αυτόνομη πέδηση (Active Safety Brake) και προειδοποίηση αποφυγής σύγκρουσης (Distance Alert), το σύστημα Ειδοποίησης Εκτροπής Λωρίδας (Active lane departure warning), το σύστημα «επαγρύπνησης» οδηγού (Driver attention warning), την αυτόματη ρύθμιση της δέσμης των προβολέων, την αναγνώριση ορίων κυκλοφορίας και υπόδειξη ταχύτητας , τον προσαρμοζόμενο ρυθμιστή ταχύτητας (Active Cruise Control) με λειτουργία Stop (διαθέσιμος μόνο στις αυτόματες εκδόσεις εκτός από 1.2 PureTech 130 S&S EAT6), το σύστημα ανίχνευσης νεκρού σημείου στους εξωτερικούς καθρέπτες μέχρι και το Vision Park (για περιμετρικό έλεγχο 360°) και το τελευταίας γενιάς σύστημα Park Assist.

Φυσικά δεν είναι δυνατόν μέσα σε ένα κείμενο να γράψουμε όλα τα «καλούδια» του  νέου 3008. Χρειαζόμαστε βιβλίο. Γι αυτό αυτός που θα αγοράσει το νέο SUV της Peugeot του συνιστούμε να αφιερώσει μια ολόκληρη ημέρα για να μάθει όλα όσα το 3008  προσφέρει  στο στάνταρ εξοπλισμό του.

Με την αρχιτεκτονική  του σασί και χάρη στη νέα πλατφόρμα EMP2, πετυχαίνεται πραγματικά ιδανική σχέση βάρους/όγκου/εξοπλισμού σε κάθε έκδοση και με κατά μέσο όρο μείωση βάρους έως 100 κιλά, σε σχέση με την προηγούμενη γενιά. Το νέο PEUGEOT 3008 ξεκινά από τα μόλις 1.325 κιλά στις βενζινοκίνητες εκδόσεις και από τα μόλις 1.375 κιλά στα πετρελαιοκίνητες.

Το μήκος είναι 4,45 μέτρα ( 8 επιπλέον εκατοστά σε σχέση με την προηγούμενη γενιά). Το  μεγαλύτερο μεταξόνιο (+ 62 χλστ)  φτάνει τα 2.675 χλστ. Αυτό σημαίνει μεγαλύτερος χώρος για τους επιβάτες. Το πλάτος είναι 1,84 μέτρα και  το ύψος έχει διατηρηθεί στα 1,62 μέτρα.   Αυξημένος είναι και ο  χώρος αποσκευών που φτάνει έως τα 1.482 dm3 VDA (1.670l) !

Στο δρόμο αυτό που κάνει αμέσως αισθητή τη διαφορά είναι η πιο στιβαρή και πιο άμεση αίσθηση του τιμονιού και η πιο άμεση ανταπόκριση του πεντάλ του γκαζιού.

Οι τιμές για το 3008 με τον μικρό κινητήρα 1.2 cc PureTech 130 S@S Access αλλά και τον κινητήρα diesel 1.6 cc Blue HDi S@S Access ξεκινούν από τις 24.900 ευρώ . Η πιο ακριβή έκδοση 2.0 Blue HDi S@S  EAT6 GT Grip φθάνει  τις 44.500 ευρώ.

 

 

Ανατρέπει τα δεδομένα το νέο SUV 3008 της Peugeot

now24.gr-auto

Tags: , ,
  

ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ:      ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΤΕ: