Αμφίπολη: Αμφιβολίες Κονιόρδου για το εάν το μνημείο είναι… μακεδονικό

Ενώ αρχικά τάχθηκε υπέρ αυτής της εκδοχής με νεώτερο δελτίο τύπου ανακοίνωσε ότι «θα τοποθετηθεί επί της χρονολόγησης αφού προηγηθεί η οριστική και συστηματική τεκμηρίωση της ανασκαφής από την ανασκαφέα Κατερίνα Περιστέρη»

Σε κωλοτούμπα σχετικά με τη χρονολόγηση και την ταυτότητα του μνημείου του λόφου Καστά στην Αμφίπολη προχώρησε η Λυδία Κονιόρδου αμφισβητώντας ότι είναι μακεδονικό.

Ενώ στις πρώτες δηλώσεις της που μετέδωσε το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων μετά την επίσκεψή της στο μνημείο η υπουργός Πολιτισμού δήλωνε ότι το μνημείο είναι μακεδονικό και όχι ρωμαϊκό, σε δελτίο τύπου που εξέδωσε το ΥΠΠΟ μερικές ώρες αργότερα η Λυδία Κονιόρδου εμφανίζετια να υπαναχωρεί και να θέτει επ’ αμφιβόλω την εκδοχή αυτή.

Κατά το δελτίο τύπου, μάλιστα, η κυρία Κονιόρδου αναφέρθηκε σε «ευρύτερη αίσθηση του μνημείου ως μακεδονικού» και παραπέμπει στην τελική τοποθέτησή της «όπως δήλωσε αργότερα» αφού υπάρξει η οριστική και συστηματική τεκμηρίωση της ανασκαφής από την αρχαιολόγο Κατερίνα Περιστέρη.

Συγκεκριμένα στο δελτίο τύπου του ΥΠΠΟ αναφέρονται τα εξής: 

«Υπάρχουν πολλές απόψεις για την χρονολόγηση του μνημείου στον λόφο Καστά. Το ΥΠΠΟΑ έχει σχηματίσει άποψη με βάση τα ευρήματα των μέχρι σήμερα ανασκαφών. H Υπουργός Πολιτισμού Λυδία Κονιόρδου αναφέρθηκε σε μια ευρύτερη αίσθηση του μνημείου ως μακεδονικού. Ωστόσο, όπως δήλωσε αργότερα, θα τοποθετηθεί επί της χρονολόγησης αφού προηγηθεί η οριστική και συστηματική τεκμηρίωση της ανασκαφής από την ανασκαφέα Κατερίνα Περιστέρη με σχετική επιστημονική δημοσίευση που θα συζητηθεί δημόσια , όπως επιβάλλει η διεθνής νομοθεσία και η επιστημονική δεοντολογία».

Στο δελτίο τύπου αναφέρεται ακόμα ότι ο αρχαιολογικός χώρος της Αμφίπολης «αποτελεί ένα παλίμψηστο από μνημεία διαφόρων εποχών τα οποία αποδεικνύουν την συνεχή χρήση του, και επιτρέπουν στον επισκέπτη να διαβάσει όλη την ιστορία της ανθρώπινης παρουσίας εκεί, από τα αρχαϊκά μέχρι τα νεώτερα χρόνια, με ιδιαίτερη έμφαση στην περίοδο της Μακεδονικής κυριαρχίας».

Υπενθυμίζεται ότι η εκδοχή πως το συγκεκριμένο μνημείο δεν είναι μακεδονικό είχε υποστηριχθεί από την εφημερίδα Αυγή με δημοσίευμα της στις 9 Αυγούστου του 2015 στο οποίο υποστήριζε ότι χρονολογείται στον 2ο-1ο αιώνα π.Χ. επικαλούμενη «έκθεση αυτοψίας που πραγματοποίησαν έγκριτοι αρχαιολόγοι με πολυετή ανασκαφική εμπειρία στη Μακεδονία».

Πηγή: protothema.gr

ellada

  

ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ:      ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΤΕ: