Αλλάζει ο χάρτης της αυτοκίνησης – Τι ετοιμάζει η BMW μέχρι το 2025

Του Πέρη Χαλάτση

Όσοι έχετε μονοκατοικία η σπίτι με γκαράζ τότε το άρθρο αυτό ίσως σας ενδιαφέρει.

Όσοι μένετε σε πολυκατοικία και ψάχνετε κάθε βράδυ να βρείτε μια θεσούλα για να σταθμεύσετε το αυτοκίνητό σας , το άρθρο αυτό στην πραγματικότητα δεν σας ενδιαφέρει.

Μόνο αν ανησυχείτε για το περιβάλλον, για την υγεία των παιδιών σας η αν θέλετε να ενημερωθείτε εγκυκλοπαιδικά για τι θα συμβεί την επόμενη δεκαετία στο χώρο της αυτοκίνησης, τότε εδώ θα βρείτε ενδιαφέροντα στοιχεία.

Η Ευρώπη ανησυχεί. Και παίρνει μέτρα. Δίνει κίνητρα στους υποψήφιους αγοραστές να αγοράσουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μηδενικούς ρύπους. Η Ελλάδα αντίθετα υπερφορολογεί αυτούς που τολμούν να αγοράσουν ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Και δεν είναι μόνο αυτό. Όποιος ιδιώτης επιχειρεί να ασχοληθεί με την προστασία του περιβάλλοντος η θέλει να εγκαταστήσει ειδικούς φορτιστές για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, βάζει τόσα εμπόδια και τόσους φόρους που στην πραγματικότητα απαγορεύει κάθε ιδιωτική πρωτοβουλία. Να ξέρετε ότι αυτά που κάποιοι ιδιώτες θέλησαν να κάνουν στην Ελλάδα για να βοηθήσουν με το αζημίωτο φυσικά τους κατόχους ηλεκτροκίνητων αυτοκίνητων, στη Νορβηγία, τη Γαλλία, την Γερμανία η την Αγγλία τα κάνουν οι ίδιες οι κυβερνήσεις. Σκέπτονται  ότι για να έχουν καθαρότερη ατμόσφαιρα πρέπει να βοηθήσουν αυτούς που τολμούν να εγκαταλείψουν την ιδέα των συμβατικών αυτοκινήτων. Γιατί αυτοί που αγοράζουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα πρέπει να έχουν τις απαραίτητες προϋποθέσεις για να φορτίζουν με ασφάλεια τις μπαταρίες τους.

Πρέπει να ξέρετε ότι το χρόνο πεθαίνουν πρόωρα 16.000 άνθρωποι από μολυσμένο αέρα. Είναι αρκετοί οι παράγοντες που συμβάλουν στη μόλυνση του περιβάλλοντος. Υπολογίζεται ότι το 20% της μόλυνσης προκαλείται από τα αυτοκίνητα. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες γνωρίζουν ότι τα επόμενα 20 χρόνια τα μισά αυτοκίνητα θα είναι ηλεκτρικά. Και για να μην μείνουν πίσω στον ανταγωνισμό δαπανούν τεράστια ποσά σε έρευνες.

Πρωτοπόρος στον τομέα της ηλεκτροκίνησης είναι η BMW. Στο εξωτερικό οι πωλήσεις της είναι αρκετά μεγάλες. Στην Ελλάδα ελάχιστες. Για το 2018 η BMW στην Ελλάδα αισιοδοξεί να φτάσει τις 50 πωλήσεις. Αν το συγκρίνουμε με άλλες χώρες είμαστε για γέλια.

Αλλά θα πρέπει να υπολογίζουμε ότι υπάρχουν τρείς  αρνητικοί παράγοντες.

Ο πρώτος είναι η υψηλή φορολόγηση που επιβάλει η ελληνική κυβέρνηση. Η τιμή αγοράς φθάνει σε απαγορευτικά επίπεδα για τον μέσο καταναλωτή.

Ο δεύτερος είναι ο συνδυασμός της μικρής αυτονομίας στις μπαταρίες και η παντελής έλλειψη υποδομών υποστήριξης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Και αυτό συμβαίνει γιατί το κράτος από την μία αδιαφορεί και από την άλλη βάζει τρικλοποδιές σε όποιον ιδιώτη τολμήσει να κάνει αυτά που το δημόσιο θα έπρεπε να έκανε.

Ο τρίτος λόγος είναι ότι το 80% των κατοίκων στην πρωτεύουσα μένει σε πολυκατοικίες χωρίς παρκινγκ και χωρίς πιλοτές. Άρα αυτοί οι αγοραστές ακόμη και αν θέλουν να προστατέψουν τα παιδιά τους από την επιβάρυνση της μόλυνσης στην ατμόσφαιρα, αποκλείονται.

Κανένας επιχειρηματίας δεν μπορεί να προβλέψει τι θα γίνει αύριο. Ακόμη και αν θέλει να βάλει το χέρι του στην τσέπη και να δημιουργήσει — χωρίς καμιά επιβάρυνση του δημοσίου- υποδομές για την ηλεκτροκίνηση , οι νόμοι είναι έτσι φτιαγμένοι για να μην επιτρέπουν σε κανέναν να κάνει οτιδήποτε. Γιατί για να αγοράσει κάποιος ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο θα πρέπει να γνωρίζει ότι δεν θα μείνει στο δρόμο. Χρειάζονται σταθμοί ανεφοδιασμού. Αν θέλει να πάει από την Αθήνα στη Θεσσαλονίκη θα πρέπει να έχει κατά μήκος της εθνικής οδού, τουλάχιστον τρείς με τέσσερις σταθμούς φόρτισης.

Μια BMW i3 η BMW i3s μπορεί να ταξιδέψει για 200 χιλιόμετρα. Θέλει δηλαδή τουλάχιστον δύο σταθμούς ταχείας φόρτισης. Αφού σήμερα το κράτος δεν έχει προβλέψει για κάτι τέτοιο και αφού απαγορεύει στους ιδιώτες να προχωρήσουν σε τέτοιου  είδους υποδομές, πώς ο Έλληνας που σέβεται το περιβάλλον και θέλει να αγοράσει ηλεκτρικό αυτοκίνητο θα το τολμήσει;

Επομένως οι 50 πωλήσεις που αισιοδοξεί η BMW στην Ελλάδα είναι ένα ικανοποιητικός αριθμός. Έτσι για να γνωρίζετε, στην παγκόσμια αγορά, κυκλοφορούν 200.000 ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Στην παρουσίαση που έκανε η BMW στην Ελλάδα τόσο για το i3 όσο και για το i3s ο Κώστας Διαμαντής (Corporate communication manager) αναφέρθηκε στους στόχους της ελληνικής εταιρίας ενώ ο Αντώνης Αδάναλης, sales operations και BMW i Manager αναφέρθηκε στην εξέλιξη της ηλεκτροκίνησης.

Χωρίς να σας κουράσω θα σας αναφέρω επιγραμματικά τα άλματα της BMW.

2007 : Ξεκινάει το project  της ηλεκτροκίνησης

2008: Κατασκευάζεται το ηλεκτρικό Mini και ξεκινούν οι δοκιμές σε πραγματικές συνθήκες για την εξέλιξη του πρώτου ηλεκτρικού αυτοκινήτου ευρείας παραγωγής.

2011: Ξεκινάει το λανσάρισμα της  BMW I – Στην Φρανκφούρτη βλέπουμε τα πρωτότυπα i3 και i8.

2013: Έχουμε την 1η παρουσίαση στην Φρανκφούρτη της BMW i3 60Ah και της i8 ενώ γίνεται το λανσάρισμα της BMW i3.

2014 : Ξεκινάει η παραγωγή της i8

2015: Αρχίζει η εφαρμογή της τεχνολογίας των μοντέλων BMW I σε μοντέλα της BMW και έχουμε το λανσάρισμα του Drivenow. Δηλαδή της κίνησης του αυτοκινήτου χωρίς την βοήθεια του οδηγού.

2016 : Γίνεται το λανσάρισμα της BMW i performance και η παρουσίαση του i3 με τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης. Ταυτόχρονα γίνεται το λανσάρισμα της i3 94AH. Το charge Now γίνεται μεγαλύτερο σε δίκτυο Δημόσιας φόρτισης ( Μην μπερδεύεστε. Δεν αναφερόμαστε στην Ελλάδα).

2017 : Οι πωλήσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων του BMW Group ξεπερνούν τις 100.000.

Το BMW Group είχε υποσχεθεί ότι μέσα στο 2017 θα παραδώσει 100.000 ηλεκτρικά οχήματα. Για την ακρίβεια παραδόθηκαν 103.080 οχήματα. Από αυτά τα 31.482 είναι BMW i3, τα  2.194 BMW i8, τα 63.605 BMW iPerformance και  τα 5.799 MINI Countryman PHEV.

Ταυτόχρονα η BMW ανακοίνωσε  την νέα της στρατηγική και έκανε την  παρουσίαση των ανανεωμένων i3 και i3s.

Όπως καταλαβαίνετε  η BMW τρέχει με χίλια στο θέμα της ηλεκτροκίνησης και για αυτό προηγείται στον ανταγωνισμό.

Το BMW i3 είναι ένα πρωτοποριακό μοντέλο σε μία νέα εποχή στο χώρο της μετακίνησης και έχει γίνει το δημοφιλέστερο ηλεκτρικό αυτοκίνητο στην premium compact κατηγορία. Είναι το μοναδικό BEV στον κόσμο. Οι διαφορές ανάμεσα στο προηγούμενο μοντέλο που παρουσιάστηκε πριν από ενάμιση χρόνο με το ανανεωμένο μοντέλο εξωτερικά είναι ασήμαντες. Οι σημαντικές είναι στην αυτονομία. Διακόσια χιλιόμετρα χωρίς ανεφοδιασμό. Η εγγύηση της μπαταρίας είναι για 8 χρόνια ή 100.000 χλμ.

Εξωτερικά υπάρχουν αλλαγές στους προφυλακτήρες μπροστά και πίσω που είναι νέας σχεδίασης με αεροδυναμικά πτερύγια και στους δείκτες αλλαγής πορείας. Έχουν ακόμη δύο νέα χρώματα και διχρωμία στα τόξα οροφής. Οι ζάντες είναι 20΄΄ αντί 19΄΄ που ήταν στο προηγούμενο μοντέλο και οι τροχοί φοράνε λάστιχα 175/55 μπροστά και 195/50 πίσω.

Οι διαστάσεις : Μήκος: 4.011 μ., Πλάτος: 1,775 μ. (i3s: 1,791 μ.), Ύψος: 1,59 , μεταξόνιο: 2,570 μ., απόσταση από το έδαφος: 14 εκ.

Εσωτερικά υπάρχει οθόνη πολλαπλών ενδείξεων  10.25’’  σύστημα πλοήγησης professional, νέο λογισμικό multimedia , αυξημένες λειτουργίες συνδεσιμότητας, νέες απεικονίσεις και live mode στο βασικό μενού.

Η ισχύς είναι μεγαλύτερη κατά 14 ίππους (184 ίπποι) όπως μεγαλύτερη είναι και η ροπή κατά 20 Nm (270 Nm). Από 0-100 χλμ./ώρα χρειάζεται μόνο  6,9 δλ. BEV – 7,7 δλ. REx). Και η τελική ταχύτητα είναι μεγαλύτερη κατά  10 χλμ./ώρα (160 χλμ./ώρα).

Οι τιμές όπως είπα και στην αρχή είναι απαγορευτικές λόγω υψηλής φορολογίας. Η τιμή της BMW i3 BEV (94 Ah) είναι  39.350€, της BMW i3s BEV (94 Ah), 43.100€, της BMW i3 REx (94 Ah) 49.570€ και της BMW i3s REx (94 Ah) 53.780€.

Η BMW ανακοίνωσε ότι στόχος της είναι μέχρι το 2025 να παρουσιάσει 25 ολοκαίνουργια ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Από αυτά τα 12 θα είναι BMW i και τα 13 BMW Performance.

Την παρουσίαση εκ μέρους της εταιρίας Fortisis που έχει αναλάβει και την επάνδρωση με τους ειδικούς φορτιστές τόσο σε διάφορα σημεία της Αθήνας όσο και τη τοποθέτηση φορτιστών σε μεγάλες ξενοδοχειακές μονάδες  έκανε ο κ. Δημήτρης Μιχαρικόπουλος.

Αλλάζει ο χάρτης της αυτοκίνησης – Τι ετοιμάζει η BMW μέχρι το 2025

now24.gr-auto

Tags: , ,
  

ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ:      ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΤΕ: