Αυτοκινητόδρομος οριστικά το τμήμα Χανιά-Ηράκλειο και με σύμβαση παραχώρησης για τον ΒΟΑΚ

Το τμήμα του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης που θα συνδέει το Ηράκλειο με τα Χανιά αναμένεται να κατασκευαστεί με τη μέθοδο της παραχώρησης.

Σε μερικές ημέρες θα επιλεγεί μέσω της διαδικασίας της διαπραγμάτευσης ο χρηματοοικονομικός σύμβουλος για το διεθνή διαγωνισμό, ο οποίος εκτιμάται ότι θα γίνει εντός του 2018.

Σύμφωνα με το ypodomes.com, η λειτουργία του δρόμου αναφορικά με το ζήτημα της οικονομικής βιωσιμότητας του έργου αποτελεί ένα μεγάλο ερωτηματικό. Ένα ισχυρό σενάριο είναι να υπάρξει στο τμήμα του ΒΟΑΚ από Ηράκλειο έως τα Χανιά «βινιέτα». Δηλαδή διόδια με χρονική διάρκεια και όχι χιλιομετρική.

Όπως έγινε γνωστό, η Γενική Γραμματεία Υποδομών απηύθυνε πρόσκληση σε τρεις εταιρείες, ώστε μέσω της διαδικασίας της διαπραγμάτευσης να επιλεγεί στις 21 Αυγούστου ο χρηματοοικονομικός σύμβουλος για το διεθνή διαγωνισμό για τη «Μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευσης του τμήματος του ΒΟΑΚ Χανιά-Ηράκλειο».

Το μήκος του νέου αυτοκινητόδρομου θα είναι περίπου 142 χιλιόμετρα. Τα 91 από αυτά αφορούν στην κατασκευή του νέου δρόμου. Τα υπόλοιπα έχουν κατασκευαστεί ήδη ως δημόσια έργα. Πιο αναλυτικά, από τα 142 χιλιόμετρα, έχουν αναβαθμιστεί σε αυτοκινητόδρομο τα 42. Τα 11 χιλιόμετρα βρίσκονται περιμετρικά των Χανίων, τα 7 περιμετρικά της πόλης του Ρεθύμνου, ενώ τα 25 χιλιόμετρα βρίσκονται περιμετρικά του Ηρακλείου.

Μέσα στο 2018 αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί στο τμήμα «Γούρνες-Χερσόνησος» ακόμη 9,1 χιλιόμετρα που βρίσκονται σε φάση κατασκευής. Με λίγα λόγια, μέχρι να ξεκινήσουν τα έργα για το νέο αυτοκινητόδρομο που θα συνδέει το Ηράκλειο με τα Χανιά, θα είναι έτοιμα 51 από τα συνολικά 142 χιλιόμετρα που θα είναι ο νέος δρόμος.

Να επισημάνουμε ότι προετοιμάζεται ο διαγωνισμός για την επαναδημοπράτηση ως δημόσιο έργο του τμήματος «Πάνορμο-Εξάντης», το οποίο έχει μήκος περίπου 10 χιλιόμετρα.

Σχετικά με το κόστος του έργου, αυτό εκτιμάται σε περίπου 1,1 δισεκατομμύριο ευρώ, συμπεριλαμβανομένων των απαλλοτριώσεων που θα πρέπει να γίνουν. Η χρηματοδότηση του αυτοκινητόδρομου Ηρακλείου-Χανίων αποτελεί, ένα — επίσης — μεγάλο στοίχημα. Γίνονται εντατικές επαφές με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων για την οικονομική στήριξη του έργου. Ωστόσο, όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά στη σχετική απόφαση, «το υπόψη έργο θα προωθηθεί προς υλοποίηση με κύρια χρηματοδότηση από κεφάλαια που θα εξασφαλίσει ο οικονομικός φορέας στον οποίο θα ανατεθεί η σύμβαση».

Το 2016, το υπουργείο Υποδομών και ο ΟΑΚ υπέγραψαν προγραμματική σύμβαση με την οποία ο Οργανισμός ανέλαβε την καταγραφή, συλλογή και επεξεργασία κυκλοφορικών στοιχείων που θεωρούνται απαραίτητα τόσο για την εκπόνηση του σταδίου αναγνώρισης της οδού, όσο και για τη μελέτη του κόστους οφέλους και βιωσιμότητας του έργου, την καταγραφή και την αξιολόγηση των υπαρχουσών και εν εξελίξει μελετών στα μη κατασκευασμένα τμήματα του έργου.

Εξάλλου, το υπουργείο Υποδομών έχει αναλάβει να ολοκληρώσει το συμφωνηθέν αντικείμενο, καθώς και να συντάξει και να διαθέσει την προκήρυξη του διεθνούς διαγωνισμού, αλλά και να προσλάβει συμβούλους για την εκπόνηση της ανάλυσης κόστους-οφέλους του έργου που θεωρούνται απαραίτητοι και θα συνεπικουρήσουν στη διαμόρφωση της δομής και αρχιτεκτονικής όλων των φάσεων του διαγωνισμού και θα προτείνουν το τεύχος της α’ φάσης και όσα στοιχεία απαιτούνται για την υποβολή πρότασης ένταξης του έργου σε χρηματοδοτικά προγράμματα.

ellada

Tags:
  

ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ:      ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΤΕ: